Categories
Vállalkozás

Ügyfelek megszerzése és megtartása

Az új és a visszatérő ügyfelek két nagyon különböző közönség, eltérő igényekkel. Míg régóta dúl a vita arról, hogy melyik közönségre kell összpontosítania az Ön idejét és pénzét, a kialakulóban lévő konszenzus az, hogy minden közönségtípus nagyobb jelentőséggel bír egy vállalkozás életciklusának különböző szakaszaiban.

Az alábbiakban megvizsgáljuk az ügyfelek megszerzését és megtartását, valamint azt, hogy mikor kell ezekre összpontosítani, és hogyan tegyük ezt hatékonyan.

Az ügyfelek megtartása azt jelenti, hogy azokra az ügyfelekre kell koncentrálni, akik már vásároltak Öntől, és ismételt vásárlásra ösztönzi őket. Sok vállalat figyelmen kívül hagyja korábbi ügyfeleit, és olyan új ügyfeleket vonz, akik korábban nem hallottak róluk, vagy nem vásároltak tőlük; ez a megközelítés azonban szükségtelenül elszalasztott lehetőségekhez vezethet.

 

Hogyan tartsuk meg a meglévő ügyfeleket

Erősítse meg márkatörténetét. Azok az ügyfelek, akik tudják, miről szól a cége (természetesen az értékesítésen kívül), többet fektetnek be a márkába. Ha cége célja könnyen előállítható termékek értékesítése ártudatos egyéneknek, ügyeljen arra, hogy ügyfelei is tudják, hogy ne számítsanak luxusminőségű árukra.

Fokozza az ügyfélszolgálati erőfeszítéseket. Néha a tapasztalat többet mond, mint maga a termék. Győződjön meg arról, hogy a szállítási információkat azonnal közöljük, a termékeket megfelelően csomagolják, a visszaküldési szabályzatot könnyen megtalálja, és gyorsan meg tudja oldani az esetlegesen felmerülő problémákat.

Kérjen visszajelzést. Ez azt bizonyítja az ügyfelek számára, hogy valóban törődik a tapasztalataikkal és vállalkozása fejlesztésével. Minden egyes visszajelzést vegyél egy szemernyi sóval – egyes vásárlók nem lehetnek elégedettek, de másoknak olyan létfontosságú javaslatai lehetnek, amelyek nagymértékben javíthatják termékeit vagy az ügyfélszolgálat egészét.

Indítson el egy hűségprogramot. A hűségprogram nagyszerű módja annak, hogy az ügyfelek visszatérjenek. Akár csak tagsági kedvezményeket, akár jutalmakat biztosít minden n-edik vásárlás esetén, az ügyfelek értékelni fogják, és nagyra értékelik, ha jutalmat kapnak az Ön vállalkozásának folyamatos támogatásáért.

Rendszeres e-mail kampányok küldése. A hírlevelek, a promóciók és az oktatási e-mailek folyamatosan ügyfelei fejében tartják vállalkozását. Azonban minden e-mail kampány csak annyira jó, amennyire relevanciája. Ügyeljen a megnyitási és átkattintási arányra, hogy biztosítsa, hogy az Ön által küldött tartalom rezonálja közönségét.

 

Az ügyfélszerzés magában foglalja az ügyfelek felkutatását, akik korábban nem vásároltak Öntől, és konverzióra késztetik őket. Az új ügyfelek létfontosságúak minden induló vagy bővíteni szándékozó vállalkozás számára; azonban a Hubspot jelentése szerint az új ügyfelek megszerzésének költségei több mint 50%-kal nőttek az elmúlt öt évben. Mielőtt úgy dönt, hogy idejét és erőfeszítéseit az ügyfélszerzésbe fekteti, győződjön meg arról, hogy vállalkozása pénzügyi és időbeli szempontból jó helyen van.